Wednesday, September 9, 2009

SWEEPING MALAYSIA!!

DIPETIK: UTUSAN 10/09/2009

Semalam kira-kira 50 anggota kumpulan rakyat Indonesia yang menamakan diri sebagai “Benteng Demokrasi Rakyat” (Bendera) bersenjatakan buluh runcing memaksa orang ramai yang melalui Jalan Diponegoro di Jakarta menunjukkan tanda pengenalan dalam kempen mengusir rakyat Malaysia.

Selain itu beberapa demonstrasi dilakukan di luar kedutaan Malaysia di Jakarta, dengan yang terbaru penunjuk perasaan melontar telur busuk ke arah bangunan kedutaan minggu lepas selepas Malaysia dituduh ’mencuri’ tarian Pendet Bali semasa mempromosi Malaysia dalam rancangan yang disiarkan saluran Discovery Channel.

Discovery Channel sebelum ini sudah memohon maaf terhadap kesilapan yang dibuat oleh syarikat berpangkalan di Singapura itu.

//manusia kan ke x terlepas daripada membuat silap...pihak yg terbabit pun dah memohon maaf..mmg la yg ni menyentuh nilai2 sentimen setempat...seharusnya ia perlu dinilai dengan akal dan bukan emosi semata..sempena bulan RAMADHAN yg mulia ini elok la kiranya saling maaf memaafkan dan bukannye mengangkat senjata memulakan perbalahan...

pandang la dengan mata hati...belajar la tuk mensyukuri...wallahu'alam..


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...