Sunday, January 10, 2010

dari kerana MATA...

xtau la kenapa..nak kata tercucuk or terkena sabun xde la plak...dek kerana tkt sgt semalam...so decide nak pegi check..so terpaksa amik MC la..p 2 tmpt br tau sbbnya..huh..

1st (1jam menunggu RM1) - klinik kesihatan (moh.gov)

pen. peg. perubatan : ini bukan jangkitan..pecah darah..tercucuk apa2 kot?
aku : xde pun..tetiba je jd camni.....
pen. peg. perubatan : mmm...sy bagi ubat titik la ye..tgk camne..
aku: x serius ke ni..
pen. peg. perubatan : xtau nak kata cmn..tgk la nanti


terus je bagi ubat..langsung x tgk keadaan mata ni..myb coz ramai lagi pesakit kat luar yg masih menunggu...x puas hati ngan jwpn diberi dan perkhidmatan yg agak sederhana..aku terus ke destinasi ke-2........

2nd (10min menunggu RM20)-klinik swasta

doktor : bnyk sgt batuk ni ye..hehehe
aku : bleh jadi camni ke kalo batuk teruk...
doktor: ya..bila tekanan terlampau kuat..blood vessel akan pecah..don't worry la..(sambil suluh kedua2 mata)
aku: x serius ke ni doktor
doktor: serius kalo pandangan jadi kabur...tapi kesan merah tu nak hilang akan amik masa skit..

alhamdulillah..lega..law
ak plak rasanya..doktor asyik gelak kat aku je...ekekeke

>>kalo nak pegi klinik kesihatan @ klinik pesakit luar..anda perlu mempunyai tahap kesabaran yang tinggi dari segi masa menunggu...seeloknya makan la dahulu...perlu kekuatan fizikal untuk ke sana..ke mari..2-3 kaunter untuk berurusan...kata kunci di sini ialah SABAR... ;)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...