Monday, February 23, 2009

hear them..

dlm 2 minggu ni..sj buat soal selidik kat bebudak tu..3 kelas semuanya..
ala..soalan simple mimple je:

1. saya suka subjek science.
ya / tidak
a) saya suka subjek science kerana........
b) saya tidak suka subjek science kerana........

2. saya suka cara guru science saya mengajar.
ya / tidak
a) saya suka cara guru science saya mengajar kerana........
b)saya tidak suka cara guru science saya mengajar kerana........

3. saya akan suka belajar science sekiranya guru science saya....................

mcm2 komen yg bebudak ni tulis...yg kelakar pun ade...budak oh budak...memacam hal...

secara kasarnya 99% bebudak tu meminati science..dan 99% juga yg suka cara pengajaran ku...senang phm kataya...alhamdulillah

n 99% jugak la akan lebih suka belajar sekiranya gurunya x garang; sentiasa memberi dorongan; mengambil berat...

aku jenis yg menekankan disiplin n seorang yg tegas masa mengajar...coz niat aku untuk mendidik...selepas soal selidik tu..aku terpanggil tuk ubah style skit...aku ttp tegas..but guna pendekatan yg lain skit...myb menegur dlm nada yg berbeza dari sebelum ni...more jokes with them..sentiasa dorong diaorg tuk berjaya..dan try to be caring..

x rugi mendengar keluh rasa anak murid tu..layan emosi diaorg tapi still dlm batas2nye..jgn sampai kite terbeban dah la...curahkan sedikit perhatian dan kasih sayang pada mereka..
teach them n hear them...

moga anak2 ni akan menghadapi dunia luar sebagai insan yg cemerlang...AMIN

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...