Monday, July 20, 2009

alahai BUMPER

amoi : ala sikit aje kena ma...
aku : (belek2 bumper)
amoi : sori la tadi i x terbreak ma...kira settle la
aku : mn bleh settle cam2 je...kalo repair ni seratus lebih gak
amoi : kereta sy pun kena jg ma...sm2 kena punya
aku :(dlm hati -eh2 amoi ni..mnyk cantik)...u nak settle camne ni...ade calar pastu ni ade crack ni...
amoi: xkan sy kasi itu mcm...td sikit sj langgar...x mungkin itu bumper pecah...
aku : dah tentu la u..kete i ni x prnh kena langgar lagi tau..
amoi : (start gelabah tepon bf dia)
aku : (dah start hangin coz dia mati2 kata bkn sbb dia)
mamat cina nyibuk : sikit sj ma..mn bleh jd itu mcm...
aku : u mn tau kuat ka slow ka dia langgar..u xde kat dlm keta td (bikin panas tul mamat ni)
amoi : (senyap je..xnak ckp dah)
aku : so cmn ni...i ade appointment ni
amoi : kena tunggu bf i la...nanti dia dtg..ini kereta dia
parking attendent : cik xleh contact sape2 ke...husband ke
aku : (dlm hati-mn aku ade husband...bf jauh skali...ish...pakcik sebelah umah pun xde...nak tepon sape ni..aku pun xtau nak buat cmne ni...tolonggggg...ha..tepon adik ipar aku..minta tips)
parking attendent : xleh bg lepas diaorg ni (ckp slow2 xnak kasi chinese tu dengo)
mamat cina nyibuk : u contact sapa...ur husband ka..
aku : dia xde la outstation (hehehehe)
mamat cina nyibuk : abis sapa mau tolong u sini
aku : sendiri tolong la (dlm hati-nyibuk tul cina ni)

dah tunggu hampir setengah jam..aku dah xleh tunggu...tension tul...semua org tgk...supervisor parking pun turun...dia cadangkan aku buat report polis je...
adik ipar aku kata amik detail amoi ni n p buat report...masalahnye..amoi ni xnak kasik...aku pun amik pic no plate kete dia...

mamat cina nyibuk : apa pasat u amik itu gambar
aku : entah..husband i polis..dia suruh amik (hahahhaha...tipu lagik)

akhirnya kami settle luar balai...mmg betul2 luar balai..kebetulan sesama sampai (aku tersilap balai tu yg lambat...hihi)...polis trafik tu bg la semua kemungkinan kalo buat report..salah seorg yg cuai akan disaman rm300...dia xnak dan bf berjanji nak tanggung semua cost repair...alhamdulillah...bumper kete ku kembali cun....amin

//nape org asyik kecoh je...srh tepon mn2 kwn lelaki dtg tolong...salah ke kalo xde

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...