sebagai org yg terlibat secara langsung, ni yg dpt disimpulkan daripada pemerhatian dan pengalaman:
positif
-vocab aku dah bertambah, speaking pun dah boleh (walaupun x berapa nak betul) dan yg penting, lebih yakin.
-tgk movie kalo xde subtitle BM...boleh gak la phm skrg ni...hehehe
-student yg kelas depan pun penguasaan BI diaorg dah makin baik...boleh paham apa yg diajar (kadang2 aku saje ajar fully in English)...
-student yg kelas belakang2 dah boleh sebut 'please teacher may i go out' dengan lancarnye....hehe (ni pun dah kira hebat tuk diaorg)
negatif
-bebudak yang sedia x minat science walaupun diajar dalam BM lebih2 la x minat...
-penat bila kena cakap 2X masa ngajo...in English 1st..pastu nak kena translate lak dalam BM...masa bnyk terbuang...
-sayangnya...keputusan baik yg diaorg dpt masa PMR misalnya, tidak la seperti yg tertera dalam slip...yes..ramai yg dpt 'A';'B' tuk science & maths...tapi
hakikatnya kurang berkualiti...yg basic pun diaorg xtau...tu la masalahnya bila gred ditentukan mengikut majoriti pencapaian...
apa jua keputusannya...sebagai pendidik...aku akan cuba sedaya upaya tuk meningkatkan minat bebudak dalam science....

No comments:
Post a Comment