Monday, September 13, 2010

DOA

Doa ni saya petik drpd Majalah MIDI (15 September 2010 m/s 21)...

"Ya Allah, tolong la kami, sesungguhnya Engkau adalah sebaik-baik pemberi pertolongan. Menangkanlah kami, sesungguhnya Engkau adalah sebaik-baik pemberi kemenangan. Ampunilah kami, sesungguhnya Engkau adalah sebaik-baik pemberi ampun. Rahmatilah kami, sesungguhnya Engkau adalah sebaik-baik pemberi rahmat. Berilah kami rezeki sesungguhnya Engkau adalah sebaik-baik pemberi rezeki. Tunjukilah kami dan lindungilah kami daripada kaum yang zalim dan kafir."

"Ya Allah, perbaikilah agama kami untuk kami, kerana ia adalah benteng bagi urursan kami. Perbaiki dunia kami, yang ia menjadi tempat hidup kami. Perbaiki akhirat kami, yang menjadi tempat kembali kami. Jadikanlah kehidupan ini sebagai tambahan bagi kami dalam setiap kebaikan dan jadikan kematian kami sebagai kebebasan bagi kami daripada segala kejahatan."

"Ya Allah anugerahkan kepada kami rasa takut kepadaMu yang membatasi antara kami dengan perbuatan maksiat kepadaMu dan berikan ketaatan kepadaMu yang menghantarkan kami ke syurgaMu dan anugerahkan pula keyakinan yang akan menyebabkan ringan bagi kami menghadapi segala musibah di dunia ini."

"Ya Allah, anugerahkan kepada kami kenikmatan melalui pendengaran, penglihatan dan kekuatan selama kami masih hidup dan jadikanlah ia warisan bagi kami. Dan janganlah Engkau jadikan musibah atas kamidalam urusan agama kami dan janganlah Engkau jadikan dunia ini cita-cita terbesar dan puncak daripada ilmu kami dan jangan jadikan berkuasa atas kami orang-orang yang tidak mengasihi kami."

"Ya Allah, ampunilah dosa kaum muslimin dan muslimat, mukminin dan mukminat, baik yang masih hidup mahupun yang telah meninggal dunia. Sesungguhnya Engkau Maha Mendengar, Dekat dan Mengabulkan doa."

"Ya Allah, anugerahkankanlah kepada kami kehidupan yang baik di dunia, kehidupan yang baik di dunia, kehidupan yang baik di akhirat dan hindarkanlah kami daripada kami daripada azab api neraka. Amin."

**Berdoa bukan utk memberitahu Allah apa yg kita pinta, kerana tanpa diberitahupun Allah sedia mengetahui. Doa adalah pengabdian daripada seorg hamba kpd Tuhannya. (sumber; Majalah Solusi)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...