Tuesday, December 14, 2010

Sahabat Sejati


“Your best friend is the one who seeing him reminds you of Allah, speaking to him increases you in knowledge, and his actions remind you of the Hereafter.” Prophet Muhammad (pbuh)

"Sebaik-baik harta adalah yg membawa manfaat bagimu.. sebaik-baik ilmu adalah yg mengangkat darjatmu.. sebaik-baik rumah adalah yg membawa ketenangan di hatimu.. sebaik-baik sahabat adalah yg sentiasa menasihatimu..."

-Dr. 'Aidh Abdullah al-Qarni-
* * *
Sepanjang hidup ini, diri ini telah dikurniakan dengan beberapa orang sahabat...iye..sahabat yang sentiasa menasihatiku…syukur Alhamdulillah…dan di dalam menyelusuri kehidupan ini juga, diri ini telah terpisah dengan sahabat2 ini…jarak memisahkan kami, dan komitmen2 turut memisahkan kami…

Di awal usia, diri ini kurang pandai berkawan…kurang pandai bersembang..dan juga bukan seorang yang peramah…sekarang ni dah ok skit rasanya, insya Allah..disebabkan itu juga, maka diri ini tak mempunyai ramai kawan masa dulu…lepas SPM sampai sekarang, dah ada agak ramai kawan..tambah la dah bekerja ni, bukan setakat kawan setempat kerja tapi juga kawan2 yang berjumpa di tempat2 berkursus..

walaupun ramai kawan, I think kita masih memerlukan seorang dua sahabat yang memahami kita dan dapat menasihati kita dari semasa ke semasa…walaupun masih berhubung ngan sahabat2 yang sedia ada, tapi kadang2 terhalang dek komitmen masing-masing…kadang2 diri ini berharap dapat berada dalam keadaan2 dulu bersama–sama ngan sahabat2 yang disayangi..rindunya pada masa lalu…

live goes on…diri ini percaya masih ramai lagi kawan2 yang bergelar sahabat di luar sana…dan yang pentingnya kita sendiri perlu menjadi sahabat kepada orang lain…insya Allah

>>kepada sahabat2 ku, terima kasih semuanya..love u all from the bottom of my heart...you know who you are, don't you? :)

>> and to my dear mak...U know what? U'r my bestfriend forever...U were always there when I need U...thanks mak..& not to forget my dear abah as tuan penasihat..always full with advices..thanks abah...luv U both from the bottom of my heart ;)


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...