Sunday, November 7, 2010

~Banjir & Mesin Basuh~

diri ini sedar..musibah yang melanda adalah peringatan Allah S.W.T untuk kita...sama ada baik mahu pun buruk, ada hikmahnya buat kita semua..begitu la jugak dgn BANJIR yang melanda..

dok sibuk2 memikirkan perihal banjir ni..diri ini hanya takutkan 2 benda..yg 1st harta benda; kete, perabot & barangan elektrik (peti sejuk & mesin basuh) yg akan rosak, kalau terendam...2nd nyawa; hanyut & lemas..tgh dok sibuk2 memikir...sambil ngadap FB..

tiba-tiba...

"Along, mesin basuh ni rosak kot" jerit adik...Allahu Akhbar..ye ke rosak, bermonolog sendiri..sebelum ni prnh gak la mesin ni buat hal..tapi apabila tauke kedai baiki barangan elektrik tu dtg check, ok la plak..dlm hati dok berdoa harap2 tak bebetul rosak..check punya check..try punya try..confirm rosak..ada bau hangit..motor tak jalan..selepas di check oleh tauke yg sama..makanya, mesin basuh perlu masuk wad, tuk 2-3 hari..

moral of the story is...tak nantikan banjir..harta benda akan rosak...tak nantikan banjir..nyawa boleh melayang..“la haula wala quwwata illa billah”(tiada daya dan upaya melainkan dengan izin Allah)...astaghfirullahala'zim..ampunkan diri ini Ya Allah..akan kealpaan ku ini..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...